ماشین ظرفشویی صنعتی ماشین ظرفشویی صنعتی .

ماشین ظرفشویی صنعتی

ماشین ظرفشویی صنعتی

شست و شوی ظروف در رستوران ها، هتل ها، کترینگ، ارگان های دولتی یا خصوصی و ... از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا در صورتی که بر روی ظروف، قاشق، چنگال، لیوان و ... دارای لک و کثیفی باشد، این باعث می شود که مشتری یا کارفرما آزرده خاطر می شود. همچنین از منظر بهداشتی وجود لک و کثیفی بر روی ظرف می تواند تبعات سلامتی برای انسان ها داشته باشد.

برای اینکه ظروف به خوبی شسته شود چند عامل بسیار دخیل هستند. اولین عامل دمای آب می باشد زیرا در دمای پایین، چربی و مواد غذایی مانده به خوبی پاک نشده و غیربهداشتی است. بهترین دما برای شست شوی باکیفیت ظروف غذا و آشپزخانه، دمای بالای ۷۵ درجه سانتی گراد می باشد ولی در این دما نمی توان با دست ظرف شست چرا که آب بسیار داغ بوده و به دست آسیب زده می شود. یکی دیگر از عواملی که در کیفیت شستشوی ظروف مؤثر است، اسکاچ های شستش و می باشد که معمولًا بعد از چند بار مصرف، بستری مناسب برای ایجاد انواع باکتری و قارچ سمی می شوند. موسسه بین المللی NSF کشف کرده است، بیش از 75 درصد از اسکاچها و سیمهای ظرفشویی، حاوی باکتریهای بیماریزا هستند و استفاده مداوم از این اسکاچها باعث انتشار این باکتری¬ها می¬شود. با توجه به این دوعامل می توان نتیجه گرفت که عملیات شستشو ظروف با استفاده از دست به هیچ عنوان بهداشتی نیست و راندمان بسیار پایینی دارد. همچنین شستشو با دست از نظر مصرف آب بسیار هزینه بر بوده و مصرف آب بسیار بالایی را در بر خواهد داشت. یکی از روش های نوین برای بر طرف کردن این معایب، استفاده از ماشین ظرفشویی صنعتی می باشد. همواره مسئله رعایت بهداشت در محیط آشپزخانه صنعتی جزو اولویت¬های بشری بوده و به همین منظور در مسئله شستشو با به کار¬گیری ابتکارات مختلف سعی در بهداشتی نمودن محیط آشپزخانه صنعتی در کنار افزایش بهرهوری نموده است، یکی از ابتکارات بشری در بخش سشتشو و رعایت بهداشت آشپزخانه صنعتی اختراع ماشین ظرفشویی صنعتی میباشد.

 

ماشین ظرفشویی صنعتی

استفاده از ماشین ظرفشویی صنعتی چند سالی است که در آشپزخانه های صنعتی، رستوران، کترینگ، فست فود و ... مورد استفاده قرار گرفته است. ماشین ظرفشویی صنعتی از نظر بهداشتی بسیار تمیز فرایند شستشو را انجام می دهند چرا که دمای شستشو در ماشین ظرفشویی صنعتی بین ۹۰ تا ۹۵ درجه سانتی گراد می باشد و عملًا هیچ چربی و لکه ای روی ظروف باقی نمی ماند. کیفیت شستشو در ماشین ظرفشویی صنعتی اینقدر بالاست که به هیچ عنوان نمی توان با شست وشو درحالت دستی مقایسه کرد. از مزایای استفاده ماشین ظرفشویی صنعتی می توان به سرعت عمل شستشو که هر سبد را بین ۶۰ تا ۹۰ ثانیه می شورد، دمای بالای آب برای کیفیت شستشو، شستن اتوماتیک ظروف، به دلیل دمای بالای آب و بخاری که ایجاد می شود عملًا ظروف بعد از  فرایند شستشو خشک می شود و شستشوی دومرحله ای به این صورت که ابتدا مرحله شستشو سپس آبکشی نهایی ظروف اشاره کرد. ماشین ظرفشویی صنعتی همانند خانگی باعث افزایش سرعت و بهداشت محیط آشپزخانه صنعتی می¬گردد. این نوع ماشین¬ها در مدلهای مختلفی در طول تاریخ بشری تولید و به کاربرده شده است که عمده تغییرات در ماشین ظرفشویی صنعتی، میزان ظرفیت و افزایش سرعت و دقت در شست و¬شو می¬باشد. برای شستن یک سرویس 144 پارچه با دست، بیش از 80 لیتر آب مصرف می¬شود در صورتی که همین تعداد از ظروف در ماشین ظرفشویی کمتر از 20 لیتر آب مصرف می¬کند. حتی در برخی از مدل¬ها با 5/8 لیتر آب می¬توان این تعداد ظروف را شست

ماشین ظرفشویی صنعتی در چهار ظرفیت تولید می شود که عبارت اند از :

۱-ماشین ظرفشویی ۵۴۰ تکه

۲-ماشین ظرفشویی صنعتی ۱۲۰۰ تکه

۳-ماشین ظرفشویی صنعتی ۲۰۰۰ تکه ریلی

۴-ماشین ظرفشویی صنعتی ۲۰۰۰ تکه ریلی خشک کن دار

مشخصات فنی ماشین ظرفشویی صنعتی

- جنس بدنه تمامی ماشین های ظرفشویی صنعتی از استنلس استیل ۳۰۴ خش دار نگیر می باشد

- پمپ آب ایتالیایی اورجینال

- اتصال برقی تک و سه فاز

- دارای تخلیه خودکار

- قابلیت تنظیم دما بین ۹۰تا ۹۵ درجه سانتی گراد

- شستشوی دو مرحله ای

- جوشکاری به روش TIG

- دارای ترموستات جهت کنترل دمای آب

- دارای فلوتر برقی

- دارای محافظ از جان

- بسیار کم صدا

- دارای گارانتی و خدمات پس از فروش

- دارای عایق های نگهدارنده اتصالات حامل جریان برق

انتخاب ظرفیت ماشین ظرفشویی صنعتی به مقدار ظرفیت رستوران یا آشپزخانه صنعتی بستگی دارد. مثلا برای رستوران یا کافه های کوچک ماشین ظرفشویی صنعتی ۵۴۰ تکه مناسب می باشد، برای رستوران ها با ظرفیت ۲۰۰ الی ۴۰۰ نفر ماشین ظرفشویی ۱۲۰۰ تکه مناسب می باشد و برای ظرفیت های بالای ۴۰۰ نفر ماشین ظرفشویی ۲۰۰۰ تکه مناسب است. همچنین از ماشین ظرفشویی ۲۰۰۰ خشک کن دار برای ارگان هایی که به براق شدن ظروف تأکید دارند بسیار مناسب است.

گروه صنعتی ناب زیست به عنوان تولید کننده تجهیزات آشپزخانه صنعتی سعی در ارائه بهترین و باکیفیت ترین انواع ماشین ظرفشویی صنعتی داشته و به عنوان تنها تولید کننده دارای نشان استاندارد ملی ماشین ظرفشویی صنعتی رازدر دو گرید نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک ارائه می کند. ناب زیستافتخار دارد ۱۵ سال در زمینه تولید ماشین ظرفشویی صنعتی به مشتریان خود بهترین خدمات را ارائه کند و برای مشاوره با کارشناسان مجرب گروه صنعتی ناب زیستمی توانید ارتباط برقرار کنید.

پارامتر هایی که در انتخاب ماشین ظرفشویی صنعتی مؤثر می باشد می توان به مصرف برق، راحتی کاریری، مصرف آب، کیفیت ساخت، قیمت ماشین ظرفشویی صنعتی اشاره کرد.

قیمت ماشین ظرفشویی صنعتی

قیمت ماشین ظرفشویی صنعتی به پارامترهای گوناگونی نظیر متریال ساخت، ضخامت استیل به کاربردن شده، نوع استیل، نوع موتور آب، جنس نازل های آب پاش، اتومات یا نیمه اتومات بودن، ظرفیت، نوع جوشکاری و ... بستگی دارد که می تواند در بالا یا پایین بودن قیمت تأثیر مستقیم داشته باشد. همچنین ماشین های ظرفشویی برند های خارجی به دلیل اینکه رابطه مستقیمی با نرخ دلار دارند برای خرید دارای صرفه اقتصادی نمی باشند و گرون صنعتی ناب زیستپیشنهاد می دهد که اگر قصد خرید ماشین ظرفشویی صنعتی را دارید صرفا تولید ایران را تهیه نمایید.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۴۲:۳۸ توسط:ریحانه موضوع: نظرات (0)