ماشين ظرفشويي صنعتي ماشين ظرفشويي صنعتي .

ماشين ظرفشويي صنعتي

چگونه ماشين ظرفشويي صنعتي استاندارد و مناسب را تشخيص دهيم

براي پاسخ به اين پرسش ابتدا بايد بدانيم كه ماشين ظرفشويي صنعتي چيست و چه كاربرد هايي دارد و چگونه يك ماشين ظرفشويي صنعتي استاندارد بخريم و........ براي برسي اين سوالات با همكاري كارشناسان فني شركت ناب زيست به اين اطلاعت دست يافته ايم و سعي بر آن داريم تا اين اطلاعات را براي شمابيان نمايم

ماشين ظرفشويي صنعتي كه يك وسيله شست و شو مي باشد در اكثر آشپزخانه هاي صنعتي مانند هتل، رستوران، تالار پذيرايي استفاده مي شود كه در كشور هاي مختلف با انواع برندهاي گوناگون در سطوح كيفيتي متفاوت توليد مي شوند ، ماشين ظرفشويي صنعتي با مدل خانگي آن از نظر كارايي هيچ فرقي نمي كند فقط در سرعت و قدرت آن با هم تفاوت دارند ، از اين تجهيزات براي شست و شوي ظروف استفاده مي شود تا به راحتي و با سرعت بالايي بتوان ظروف كثيف را بدون دخالت دست شستشو داد . نام اين وسيله كار بردي به زبان انگليسي industrial dishwasher مي باشد كه در كشورهاي خارجي با اين نام ارائه مي شود و در داخل ايران با نام هاي ، ماشين ظرفشويي صنعتي ، ظرفشوي صنعتي ، ظرفشور رستوراني و ........ شناخته مي شود

 

ماشين ظرفشويي صنعتي استاندارد  و مناسب بايد از جنس استنلس استيل 304 نگير  باشد كه علاوه بر مقاومت بالادر برابر رطوبت و آلودگي براحتي تميز مي شود و وقت نيروهاي كار شما را براي تميز كردن نگيرد ، از ديگر مزيت هاي ماشين ظرفشويي صنعتي مي توان به كاهش 70 در صدي مصرف آب هنگام شستشو نسبت به حالت دستي اشاره نمود.

ماشين ظرفشويي صنعتي ايراني با خارجي در تعداد شستن قطعات در ساعت  مشترك مي باشد ، ماشين ظرفشويي صنعتي ايراني داراي مدل هاي 540 ، 1200 و 2000  تيكه در ساعت مي باشد و توسط گروه صنعتي ناب زيست در ايران توليد و عرضه مي شوند ، ماشين ظرفشويي صنعتي خارجي نيز 540 و 1200 و 2000  تيكه در ساعت مي باشد كه از نظر ظاهري بسيار با كيفيت به نظر مي آيند ولي از نظر كارايي و مكانيسم هم به دليل نوع پمپ و گيربكس به كار برده شده تفاوت چنداني با ماشين ظرفشويي ايراني ندارند و از نظر قيمت به دليل هزينه هاي حمل و نقل و تعرفع واردات كالا از گمرك و همچنين نرخ روز دلار و يورو و برند بودن آن ها و از همه مهمتر ثابت نبودن نرخ ارز تفاوت زياد در قيمت با ماشين ظرفشويي هاي ايراني دارد .

براي دريافت مشاوره خريد ماشين ظرفشويي صنعتي و مشخصات فني انواع برند هاي اين دستگاه كارآمد مي توانيد با كارشناس گروه صنعتي ناب زيست در تماس باشيد تا شما را براي خريد و انتخاب  مناسب راهنمايي كنند.

 

ماشين ظرفشويي يك دستگاه مكانيكي برقي است كه براي شستن و تميز كردن ظرف‌ها و وسايل خوردن و آشاميدن  به كار مي‌رود. از ماشين ظرفشويي در رستوران‌ها و آشپزخانه‌هاي صنعتي ، هتل ها ، تالار هاي پذيرايي ، هيئات مذهبي و...... استفاده مي‌شود.

انواع ماشين ظرفشويي صنعتي

 

انواع ماشين ظرفشويي صنعتي ، شامل ماشين ظرفشويي صنعتي 540 تكه ماشين ظرفشويي صنعتي 1200 تكه ماشين ظرفشويي صنعتي 2000 تكه در ساعت مي باشد.

ماشين ظرفشويي صنعتي را بر اساس فضا و ظرفيت آشپزخانه و همچنين ميزان پخت غذا و سرعت لازم براي شست و شو  انتخاب مي كنند  .

ماشين ظرفشويي زير كانتري

. اولين ماشين ظرفشويي صنعتي با كمترين ظرفيت در واقع ماشين ظرفشويي صنعتي زيركانتري مي باشد كه داراي ظرفيت 540 تكه در ساعت است ، ماشين ظرفشويي صنعتي زيركانتري در واقع براي محيط هايي با ظرفيت كم مناسب است و شما در مكان هايي كه مشكل مكاني داريد مي توانيد از ماشين ظرفشويي صنعتي زيركانتري استفاده كنيد ، براي مصارف كوچك و كم ظرفيت مانند كافي شاپ كه ظروف مصرفي آنها قالبا كوچك و ريز ( مانند ليوان و پيش دستي )  مي باشد بهتر است از ماشين ظرفشويي 540 تيكه يا به عبارتي ديگر ماشين ظرفوشيي زير كانتري استفاده نمود كه يك اوپراتور با دقت بالا در فرايند شست و شو مي تواند از اين دستگاه بهترين بره وري را به دست آورد ، يعني اگه يك اپراتور ظروف را در سبد بچيند و در داخل ماشين بگذارد در هر ساعت 540 تكه ظرف اعم از قاشق و چنگال و ... را مي شورد و تحويل مي دهد.

 

ماشين ظرفشويي 1200 تكه يا نيمه اتوماتيك

ماشين ظرفشويي صنعتي انواع مختلفي دارد كه مناسب ترين آن براي آشپزخانه صنعتي كوچك و با ظرفيت كم و همچنين كافي شاپ ها و بيمارستان هايي كه ظرفيت بالايي ندارند  ماشين ظرفشويي نيمه اتوماتيك  1200 تكه يا همان نيمه صنعتي مي باشد ، ماشين ظرفشويي صنعتي نيمه اتومات بسيار براي مكان هايي با ظرفيت متوسط مناسب است ، ماشين ظرفشويي صنعتي 1200 تكه در واقع از ابعاد بزرگتري نسبت به ماشين ظرفشويي صنعتي زيركانتري دارد و ظرفيت بيشتر و البته مدل كار كردن ماشين ظرفشويي صنعتي ايستاده يا همان هود تايپ از مدل زيركانتري متفاوت است ، اين ماشين ظرفشويي تقريبا نيمه اتوماتيك است زيرا حتما يك اپراتور با مدام در حال قرار دادن ظروف در داخل سبد ماشين ظرفشويي صنعتي و قرار دادن سبد در داخل ظرفشويي صنعتي ايستاده باشد و بعد از شستشو با با باز كردن درب ماشين ظرفشويي صنعتي ظروف را بردارد.

اين نوع ماشين ظرفشويي به صورت آسانسوري مي باشد و براي شستن هر سبد بايد يك بار درب آن را كه به صورت ريل عمودي است باز و بسته كرد تا سبد ها رت به نوبت بشوييد

براي كار با ماشين ظرفشويي نيمه اتوماتيك يا همان ماشين ظرفشويي 1200 مي توان با يك اوپراتور فعاليت نمود و سرعت عمل اوپراتور در اين نوع سيستم بسيار با اهميت مي باشد.

 

ماشين ظرفشويي 2000 تكه اتوماتيك يا ريلي

بعداز اين دو نوبت به مدل ماشين ظرفشويي صنعتي ريلي مي رسد كه با نام هاي مختلفي آن را مي شناسند از جمله ماشين ظرفشويي صنعتي تمام اتوماتيك يا ماشين ظرفشويي صنعتي 2000 تكه

خب اين اسامي تغييري در ماهيت ماشين ظرفشويي صنعتي ايجاد نمي كند و شما بايد اطلاع داشته باشيد ماشين ظرفشويي صنعتي ريلي از يك مكانيسم تمام اتوماتيك درست شده و اين مكانيسم به صورتي است كه از يك طرف اپراتور اقدام به قرار دادن سبدهاي ماشين ظرفشويي صنعتي مي نمايد و طي يك مسير 2 متري عمليات شستن و تميز كردن ظروف انجام مي شود و سپس از طرف ديگر اپراتور شروع به برداشتن ظروف تميز مي نمايد.

ماشين ظرفشويي صنعتي ريلي از جمله ماشين ظرفشويي هاي صنعتي براي مكان هايي با ظرفيت هاي بالاست زيرا هم از لحاظ ابعاد بزرگ است و هم از لحاظ ظرفيت شست و شو ، ماشين ظرفشويي صنعتي ريلي معمولا 2000 تكه را در طي يك ساعت با بهترين كيفيت مي شورد و تحولي مي دهد .

اين سه مدل در واقع تمامي مدلهاي ماشين ظرفشويي صنعتي را در بر ميگيرد ولي خب از لحاظ قيافه و ظرفيت امكان دارد كمي اخاتف داشته باشند.

 

خشك كن ماشين ظرفشويي صنعتي

در مدل ماشين ظرفشويي صنعتي ريلي مي توان خشك كن نيز اضافه كرد كه به نام ماشين ظرفشويي صنعتي خشك كن دار شناخته مي شود و بعد از عمليات شستشو با خشك كردن ظروف عمليات شستشو و جمع آوري سرعت بيشتري مي گيرد ،

در اين مدل ماشين ظرفشويي صنعتي بعد از اينكه ظروف از تونل شستشو مي گذرند در انتها قبل از اينكه ظرف خارج شود از يك محفظه با حرارت بالا خارج مي شود كه هواي گرم همانند سشوار به ظروف مي خورد و باعث خشك شدن ظروف تميز مي گردد.

اين سه مدل در واقع تمامي مدلهاي ماشين ظرفشويي صنعتي را در بر ميگيرد ولي خب از لحاظ قيافه و ظرفيت امكان دارد كمي اخاتف داشته باشند.

نكته ، ماشين هاي ظرفشويي صنعتي غير متعارفي نيز در داخل كشور وجود دارد كه اين ماشين ها از مدلهاي ماشين ظرفشويي صنعتي ريلي هستند كه ظرفيت 2200 ، 3000 ، 3200 تكه در ساعت را مي شويند ، ولي از نظر استاندارد تاييد شده نيست و مجوز هاي بهداشتي لازم را ندارد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۱۲:۳۵ توسط:ريحانه موضوع: نظرات (0)